donderdag 28 juli 2016

De aanhouder wint: begraafinschrijving Lena Pieters Nobel gevonden

Lena Pieters Nobel neemt zowel in de Stamboom Vermaat als in de kwartierstaat van mijn zonen een bijzondere plaats in. Haar vader maakte mijn zoektocht moeilijk door zijn naam van Van der Sluijs in Nobel te veranderen en in de kwartierstaat is zowel haar eerste echtgenoot Willem Jansz Vermaat (1699-1744) via diens eerste vrouw (Lena was zijn tweede echtgenote) Neeltje Jacobs van der Waal (1704-voor 1-6-1735) als haar tweede echtgenoot Herman [Hendriksz?] Klittenberg een voorvader van mij.

Vaak had ik diverse begraafregistraties al doorgenomen, maar blijkbaar nooit de juiste en met het juiste oog voor detail. Terwijl ik vandaag om een geheel andere reden het Register van ontvangst van impost op begraven (de Gaarder) 1801-1805 van Zuidland doorkeek, viel mijn oog opeens op de vermelding die ik al sinds 2009 zocht:
18 Februarij Heeft Arij Tuijnzaad Opper Armmeester aangeving gedaan van het Lijk van Leena Nobel oud ruim 90 jaar alhier overleden ... Pro Deo


Begraafinschrijving Lena Pieters Nobel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten